خانه > اخبار ویژه > چرخش مالی ۲۰۰ میلیون دلاری در صنعت « گیم »

چرخش مالی ۲۰۰ میلیون دلاری در صنعت « گیم »

شاید «صنعت گیم» ایران درحال حاضر با سایر نقاط دنیا فاصله زیادی داشته باشد اما در چند سال اخیر، توجه مسئولان و تولیدکنندگان داخلی نسبت به این موضوع بیشتر شده و روز به روز محصولات بیشتری در عرصه گیم ایرانی پا در عرصه ظهور می‌گذارند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یکی از نهادهای مهم در عرصه صنعت گیم است که با هدف‌گذاری مناسب در این حوزه می‌تواند بازوی مناسبی در اجرای سیاست‌های فرهنگی باشد. صنعت بازی‌های رایانه‌ای با وجود بازار بسیار پر سود خود، سهم اندکی از این بازار را در اختیار بازی‌های ایرانی گذاشته و شاید بتوان گفت ایران آنطور که باید نتوانسته است در این زمینه شکوفایی و بالندگی داشته باشد. بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان گستره‌ای حساس، پرمخاطب و در عین حال پیچیده که از فناوری نوین برخوردار است، همواره مورد توجه مسئولان بوده. صنعت گیم با توجه به نوپا بودن از منظر صنعتی و شکل‌گیری ـ کمتر از یک دهه، از سوی فعالان و علاقه‌مندان به این عرصه در گردونه تولید بازی قرار گرفته است ـ نشان داده که در صورت سرمایه‌گذاری مناسب، اختصاص بودجه و تامین امکانات، با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای انسانی و خلاق، از توانایی تبدیل به حوزه‌ای درآمدزا و اشتغالزا برای عرصه فرهنگ کشور برخوردار است. فعالان این حوزه در طول این سال‌ها با تولید بیش از ۲۰۰ اثر ایرانی در گونه‌های مختلف با کمترین امکانات مادی که در عرصه‌های داخلی و خارجی خوش درخشیده نشان دادند که ایران به‌عنوان کشور دارنده صنعت گیم از توان بالا برای رقابت با محصولات خارجی که چندین دهه از شکل‌گیری آن در کشورهای پیشرو گذشته، برخوردار بوده و در صورت توجه جدی و سرمایه‌گذاری اساسی، حرف بسیار برای گفتن دارند. حبیب داستانی، تولیدکننده بازی رایانه‌ای «عملیات انهدام ۲: نبرد خرمشهر» با بیان اینکه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان، تنها جنبه مادی و درآمدزایی حوزه گیم را مورد توجه قرار می‌دهند، گفته است: رشد صنعت گیم کشور به صرف هزینه و زمان و با اتکا به تدوین و اجرای برنامه مناسب و منسجم، قابل تحقق است. داستانی، ایجاد نظام گسترده، یکپارچه، سریع و کارآمد را از راهکارهای مناسب در تجاری‌سازی صنعت گیم عنوان کرد و افزود: تبلیغ و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در این فرآیند نقش بسزایی دارد. او بازاریابی، تبلیغات و توزیع مناسب را از عوامل اساسی در ایجاد فرآیند یادشده برشمرد و توضیح داد: هر یک از موارد یادشده، بخش‌هایی از نظام کار بوده و در حقیقت، تبلیغات، بخشی از بازاریابی است و توزیع نیز منحصر در توزیع به سبک امروزی (سنتی) بازی‌های رایانه‌ای نیست و فراتر از آن است.

همچنین ببینید

پیش‌بینی ثبت رکورد صادرات تا ۸ میلیون تن

روز سه‌شنبه رئیس هیات عامل ایمیدرو با هیات رئیسه انجمن علمی مهندسی متالورژی و مواد ایران ...