خانه > دسته‌بندی نشده > سازمان توسعه تجارت: واردات خودروهای سواری فقط از طریق نمایندگی های معتبر مجاز است

سازمان توسعه تجارت: واردات خودروهای سواری فقط از طریق نمایندگی های معتبر مجاز است

واردات خودروهای سواری فقط از طریق نمایندگی های معتبر مجاز است

سازمان توسعه تجارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت سفارش واردات خودروهای سواری از ابتدای بهمن سال جاری به نمایندگی های معتبر شرکت های خارجی که در مرکز اصناف و امور بازرگانان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده‌اند، محدود خواهد شد.

به گزارش شاتا، سازمان توسعه تجارت در این اطلاعیه آورده است: در اجرای ماده ۴ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، کلیه کالاهای مصرفی بادوام  وارداتی نظیر خودروی سواری، پس از فروش ملزم به ارائه خدمات گارانتی و وارانتی توسط نمایندگی‌های مجاز و معتبر هستند.
در این اطلاعیه تاکید شده است : با وجود صراحت قانون در این زمینه، تا کنون بیش از نیمی از سهم بازار خودروهای وارداتی سواری در اختیار سایر واردکنندگان (بجز شرکت‌های نمایندگی مجاز) است و مصرف‌کنندگان نهایی این قبیل از خودروها علاوه بر آنکه از دریافت خدمات متعارف پس از فروش، گارانتی و وارانتی محروم هستند، برای دریافت این نوع خدمات با هزینه‌های نامتعارف و خارج از نظارت روبه‌رو بوده‌اند.
سازمان توسعه تجارت در این اطلاعیه آورده است: این امر سبب شده است روزانه شکایت‌‌های متعددی از سوی مصرف‌کنندگان نهایی خودروهای سواری درباره قیمت و عدم ارائه خدمات پس از فروش به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شود.
بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت ، با اجرای این طرح طبق قانون و با کنترل و نظارت بیشتر بر قیمت‌های فروش نمایندگی‌ها و نحوه ارائه خدمات پس از فروش، منافع و رضایت مصرف‌کنندگان نهایی تامین خواهد شد.
 

همچنین ببینید

آگهی دعوت حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صنعت، معدن و تجارت تهران

  بدینوسیله از کلیه اعضا محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران دعوت به ...

کارگاه تخصصی دو روزه انرژی خورشیدی دو روزه برای صنایع

زمان برگزاری کارگاه ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳