خانه > اخبار > اقتصادی

اقتصادی

تجارت تهران و اکو به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید/ تراز تجاری مثبت ۱.۶ میلیارد دلاری ایران

 سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از تجارت ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری ایران با اعضای اکو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد.

ادامه نوشته »

وزیر صمت: راهبرد توسعه صنعتی لوازم‌خانگی تهیه شده است

– وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌نویس راهبرد توسعه صنعتی لوازم‌خانگی با همراهی فعالان این بخش تهیه شده است که در ادامه نیز با همفکری بیشتر صنعتگران و صادرکنندگان این حوزه، در مسیر تصویب نهایی قرار خواهد گرفت

ادامه نوشته »

تخصیص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی به پروژه‌های دولتی و خودمالکی

 دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن معاونت مسکن و ساختمان اعلام‌کرد: افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی مشمول همه پروژه‌ها اعم از اراضی دولتی و پروژه‌های خودمالک می‌شود.

ادامه نوشته »

وزیر اقتصاد: از سیاه چاله رشد منفی سرمایه گذاری خارج شدیم

وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۱ هماهنگی با بازیگران مهم صورت گرفت و از رشد سرمایه گذاری منفی ۵ به رشد ۷.۷ درصد سال گذشته رسیدیم. بر این اساس از سیاه چاله رشد منفی سرمایه گذاری خارج شدیم.

ادامه نوشته »

رشد تجارت خارجی ایران / این کشورها بزرگترین مشتریان کالای ایرانی هستند

بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران، در نخستین ماه امسال تجارت خارجی ایران با رشد بیش از ۱۷ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته مواجه شده است و مانند سال گذشته چین و امارات به عنوان بزرگترین مشتری و واردکننده صدرنشین فهرست تجارت خارجی شدند.

ادامه نوشته »

سیاست راهبردی بانک مرکزی قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی است

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار هیئت تجاری و صنعتی عمان تأکید کرد: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل متقنی داریم.

ادامه نوشته »

وزیر صمت: تجارت بین ایران و عربستان آغاز شده است

وزیر صمت: تجارت بین ایران و عربستان آغاز شده است وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط، از آغاز تجارت بین ایران و عربستان خبر داد.  به نقل از ایرنا؛ «سید رضا فاطمی امین»، با اشاره به توافق ایران و عربستان ...

ادامه نوشته »