خانه > اخبار > نام آوران صنعت و معدن

نام آوران صنعت و معدن

فروردین, ۱۴۰۳

خرداد, ۱۳۹۶

  • ۲۶ خرداد

    نگاهی به زندگی پدر کانه‌آرایی ایران

    معدنکاری در ایران پیشینه بسیار طولانی داشته و ما در سال‌های اخیر در حوزه معدن و معدنکاری، افراد با تجربه و صاحب دانش بسیاری را به جهان معرفی کردیم که با تلاش‌های بسیار خود سهم قابل‌توجهی در رشد و اعتلای بخش معدن کشور داشته‌اند.

اسفند, ۱۳۹۵

  • ۲۳ اسفند

    پیشکسوت شهاب واعظ زاده

    دکتر شهاب واعظ زاده متولد هفتم مرداد ماه سال ۱۳۰۶ دوران کودکی و نوجوانی را تا کلاس دهم دبیرستان، در آذربایجان گذراند و سپس همراه خانواده عازم تهران و بعد از دوران دبیرستان وارد ارتش شد.

بهمن, ۱۳۹۵

آبان, ۱۳۹۵

  • ۲۴ آبان

    پیشکسوت شاهرخ ظهیری، بنیانگذار مهرام و پدر صنایع غذایی ایران

    شاهرخ ظهیری را به واسطه شرکت مهرام می شناسند اما سایه نام ظهیری هم تا ابد روی مهرام سنگینی می کند.داستان فروش مهرام به رسول تقی گنجی بسیار خواندنی است والبته عبرت آموز.عبرت آموز به این دلیل که به ما می گوید ضرورتی ندارد به همه ادم های اطرافمان اعتماد ...

مهر, ۱۳۹۵

  • ۲۰ مهر

    محسن خلیلی عراقی پیشکسوت کارآفرین و پدر صنعت ایران

    محسن خلیلی عراقی” اسطوره صنعت ایران ومردی که همه به احترام ۶۰سال کارآفرینی ومدیریتش می ایستند وتکریمش می کنند،.او همواره یکی از فعال ترین اعضای هیات نمایندگان تهران و بنیان گذار شرکت بوتان واسطوره صنعت ایران است.

  • ۱۴ مهر

    استاد حسین صلصالی پیشکسوت صنعت سنگ ایران

    زنده یاد استاد حسین صلصالی فرزند مرحوم حاج عبدالحمید اواولین روز عید باستانی سال ۱۳۱۷ در روستای حسین اباد جرقویه اصفهان دیده به جهان گشود سالهای قبل از دبستان را درهمان روستا گذراند جهت تحصیلات ابتدایی ودبیرستان  به  طبیعی ازدبیرستان صارمیه اصفهان گردید .

  • ۱۰ مهر

    پیشکسوت: مرتضی نوریانی، پدر صنعت نوین چاپ در ایران

    مرتضی نوریانی در ۱۲۹۰ خورشیدی در تهران متولد شد. پس از پایان تحصیلات مقدماتی به ایتالیا رفت و با دریافت درجه فوق لیسانس، عنوان حسابدار خبره را به دست آورد و با فراگرفتن زبانهای فرانسه – ایتالیائی – انگلیسی و آلمانی به ایران بازگشت. مرتضی نوریانی رشته تجارت خود را ...

  • ۷ مهر

    بنیان گذار صنعت تاسیسات ایران و پدر فروآلیاژهای ایران: آقای علی اصغر حاجی بابا

    نهم مهرماه زادروز «علی اصغر حاجی بابا» بنیادگذار صنایع ریخته گری و فروآلیاژ ایران است که در سال ۱۳۱۰ در تهران به دنیا آمد. حاجی بابا درعین حال یک مبارز سیاسی و از ملَیون بنام ایران است.