خانه > اخبار > پرواز در «مه»

پرواز در «مه»

 

پرواز ۳۰هزار تومانی از تهران به کیش یا سفر ۵۰۰هزار تومانی به یکی از شهرهای ترکیه، جزو پیام‌های تبلیغاتی وسوسه‌کننده‌ای است که هر روز در تلفن‌های همراه، شبکه‌های مجازی و نشریه‌ها دست به‌دست می‌چرخند.

به نقل از روزنامه صمت: این سفرهای ارزان بر مبنای پروازهای چارتر شکل می‌گیرند؛پروازهایی که به همان اندازه که قیمت‌های ارزان آنها در فصل‌های کم‌سفر وسوسه‌کننده است، قیمت‌های بالای‌شان در زمان‌های اوج سفر می‌تواند نارضایتی متقاضیان سفر را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر این پروازها شرایط ویژه‌ای دارند که ناآگاهی از آنها ممکن است برای مسافران دردسرساز شود.
براساس تعریف سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز چارتری پروازی غیربرنامه‌ای است که در آن، تمام یا بخشی از ظرفیت یک هواپیما (پرواز) به شکل دربستی در اختیار چارترکننده قرار می‌گیرد. یکی از تفاوت‌های مهم پروازهای چارتر با پروازهای برنامه‌ای این است که در پروازهای چارتری، امکان لغو یا تغییر نام مسافر بعد از صدور بلیت وجود ندارد و اگر مشکلی برای سفر خریدار در تاریخ خریداری شده پیش آید، بلیت غیرقابل تغییر است و به اصلاح سوخت خواهد شد.
حمید نجف، کارشناس حمل‌ونقل هوایی در پاسخ به صمت علت غیرقابل استرداد بودن پروازهای چارتر را نبود زمان برای فروش دوباره این پروازها می‌داند و می‌افزاید: از آنجا که این پروازها مربوط به بازه زمانی خاصی هستند، ممکن است فرصت فروش دوباره را به‌دست نیاورند؛ بنابراین غیرقابل استرداد تعریف شده‌اند.
آمار دقیقی از میزان فروش بلیت هواپیما به شیوه چارتری در دست نیست. نجف با تاکید بر این مسئله یادآوری می‌کند که روند و میزان فروش بلیت چارتر در فصل‌های مختلف متفاوت است و نمی‌توان با اطمینان درباره آمار آن سخن گفت.

 

همچنین ببینید

لزوم راه‌اندازی کمپین حمایت از تولید داخل

سخنگوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت بر ایجاد کمپین حمایت از تولید داخل تاکید کرد. ...