خانه > اخبار > احکام ۱۸۰ واحد تولیدی متخلف از استاندارد در استان تهران صادر شد

احکام ۱۸۰ واحد تولیدی متخلف از استاندارد در استان تهران صادر شد

اداره‌کل استاندارد استان تهران با برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از ابتدای سال تاکنون، برای ۱۸۰ واحد تولیدی متخلف احکام جریمه نقدی، اخطار، تذکر، اصلاح و به‌سازی صادر کرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا از اداره‌کل استاندارد استان تهران، براساس ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این کمیسیون مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس قوه قضائیه، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب مورد تشکیل و بدوا به موارد مذکور در قانون رسیدگی می‌کنند.

بر اساس این ماده قانونی، کمیسیون مذکور با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارجاع می‌کنند. در غیر این صورت با تذکر و اخطار، اقدام به اخذ تعهد، جریمه، تعطیلی واحد تولیدی و یا خدماتی، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به به‌سازی و اصلاح، فروش و امحای کالا می‌کند.

گفتنی است، تصمیمات کمیسیون در مدت ۳۰ روز پس از ابلاغ در مراجع قضایی ذی‌صلاح قابل اعتراض خواهد بود و در غیر این صورت تصمیمات کمیسیون قطعی محسوب می‎‌شود.

لازم به ذکر است، در مجموع در این جلسات ۹۷ مورد رای به جریمه نقدی و ۸۳ مورد رای به اخطار، تذکر، اصلاح و به‌سازی صادر شد.

همچنین ببینید

آگهی دعوت حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صنعت، معدن و تجارت تهران

  بدینوسیله از کلیه اعضا محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران دعوت به ...

معاون وزیر صمت: زمان واردات اولین خودروی کارکرده مشخص نیست/ تعرفه نباید تغییر کند

معاون وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال تغییر تعرفه واردات خودروهای کارکرده ...